Powered By Blogger

Sunday, March 28, 2010

Doktor Sambung


Al-kisah.. terdapat la sepasang suami isteri yang sudah lama berkahwin.. Akan tetapi si suami seorang yang gagap menyebabkan si isteri ini malu terhadap jiran tetangganya..

Kerana kecewa dengan suaminya yang gagap... si isteri mencadangkan
agar suaminya berjumopa doktor

Di Klinik.. Suaminya menceritakan kepada doktor...

Suami : "ddok.. Doktor.... is.. isteri sa.. sa.. ya ma.. marah..
ke..kerana sa..sa.. ya ga.. ga.. gagap"

Doktor memeriksa si suami..
Lalu berkata..

Doktor : "Kamu gagap kerana 'anu' kamu terlalu panjang.. dan itu
mempengaruhi percakapanmu. .
kamu boleh sembuh kalau 'anumu' dipotong sebahagian'. ."

Suami : "Po.. Potongla dok.. doktor.. yang pen.. penting is..isteri
sa.. saya ti..ti..tidak ma..marah la.. lagi"

Setelah dipotong.. akhirnya sisuami sembuh dari penyakitnya dan
pulang kerumah...
Beberapa hari kemudian dia sekali lagi berjumpa doktor tersebut...

Suami : "Doktor.. saya mahu disambung semula 'anu' saya.. sebab
isteri saya marah kerana dia
merasakan ada yang hilang dan tidak puas.. biarlah penyakit saya itu
timbul lagi.. yang pentingnya
isteri saya puas.."

Doktor : "Ma.. ma.. maaf.. ti..ti.. tidak bo.. boleh.. ke..ke..rana
su..su..dah di sam.. sambung ke.. kepada saya"

No comments:

Post a Comment